musseibrahim.blogg.se

Hej! Jag heter Mustafa Ibrahim och är 19 år. Jag har studerat handelsprogrammet på Rönne Gymnasium i Ängelholm och tog studenten sommaren 2015. Som person är jag social, positiv och har tycker väldigt mycket om att sprida glädje. Jag är också väldigt ansvarstagande och finner stor glädje i att fullfölja mina uppgifter så bra som möjligt. På fritiden idrottar jag. Bland annat går jag till gymmet, tränar boxning och spelar fotboll. I familjen är det jag som tar mest ansvar bland mina syskon i hemmet.

Arabiskt mat

Publicerad 2016-01-04 23:01:00 i Allmänt,

Idag har jag ätet riktigt arabiska mat.
 
I Irak äter man bröd till båda frukost, lunch och middag. en måltid utan bröd är sällsynt och snudd på en hädelse. kanske en överdrift men många serverar alltid bröd till måltiderna. Det allra vanligaste brödet kallas kort och gott för Khubz al beit som betyder ungefär "husets bröd" och precis som med många andra rätter i Irak ser recepten olika ute från hus till hus. 
 
 
 
 
  
       
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

SexyMusse

19 År & Singel ^^

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela